Mond(e)ay: Да дишаме един и същи въздух


DSC09637

На откриване като на откриване

DSC09794

За Камерна зала лете само къси ръкави!

Мили хора,
(да знаете само как обичам тази фраза вместо „скъпи читатели“, защото преди читатели Вие сте все пак хора)
Искрено, дори сърдечно (както се научих да казвам по примера на директора на Родопския театър) моля да ме извините, че обещаните публикации за „Аз, Сизиф“, както и впечатленията от постановките в списъка ми за настоящия сезон не се появяват непосредствено на следващата сряда. Истината е, че, както е тръгнало, септември е месец, в който оценявам истинските неща в живота. Посрещнах месеца в едно спешно отделение, което ми доказа колко се подценява свободата в най-простия си смисъл – да можеш да ходиш където и когато си искаш, да си свободен да прегръщаш любимите си хора, без да провираш ръце през решетки. След скорошното ми (Слава Богу!) изписване, се заредих с толкова много приятни и незабравими преживявания, че с радост бих Ви разказвала за тях през следващите седмици и месеци, без да Ви обещавам кога точно. Щом дойде времето, ще си напиша впечатлението. Нали така, мили хора?

Първо се случи TheatAir, на който направих много снимки, а „Аз, Сизиф“ и „Чудни истории“ искрено ме зарадваха. Изминалата седмица пък остана в историята с откриването на „Сцена на кръстопът“ на 10-ти септември. Още на път за Дома на културата видях Явор Гърдев на Главната, Пловдив, от която всички се тагват. (Без мен де, защото не използвам Facebook.) Пред мястото на събитието се бе събрал театралният елит – хора като Владимир Люцканов и Петко Танчев, който има личен принос в представлението „Сестри Палавееви“ с работата по видео дизайна, главният виновник – авторът Алек Попов и драматурга на театъра – известният Александър Секулов. Настаних се на 12-тото място на 12-ти ред, точно до пътеката, и, представете си, от другата страна – Иво Аръков. Цветя от актьорите за публиката, аплодисменти на крака и едно красиво откриване на първия международен театрален фестивал, на който присъствам.

Петък нетърпеливо настъпи, а с него и безточието за представлението „Няма ток за електрическия стол“ в Камерна зала на Драматичния театър в Пловдив. Човекът до мен (7-ми ред, 16-то място??) бе един от най-забавните, които някога съм срещала. Още цветя и първа част на Нощ на музеите и галериите. Заваля такъв дъжд, че близо два часа се крихме в едно място с фурна за готвене, която ни поизсуши подгизналите дрехи, а щом пороят утихна, пак си нахлупих найлоновата торбичка на изправената новобоядисана коса и цоп-цоп към дома. Втората част на нощта, 12-ти септември, прекарахме много приятно и бездъждовно в Театър „Хенд“, където прословутият клоун Кени ръководи открита репетиция или трето четене и разиграване на част от сценария за новото им представление – „Крал Юбю“.

Днес пък предстои друго таено зрелище – „Каквато ти ме искаш“, режисирано от Теди Москов. В 19:00 на мястото на Иво Аръков и очаквайте по някое време отзиви.

Искам сърдечно да благодаря на родителите си, които освен че купиха билетите ми за всички представления, споменати тук, ме придружаваха донякъде и къде с интерес, къде с почуда, търпеливо изслушваха пресните впечатления на прага на театрите.

Също така едно огромно „Благодаря“ за Вас, мили хора, които случайно или умишлено сте попаднали на този блог. Без вярата, че някой би се интересувал от написаното и то може да му помогне, не бих посещавала храмовете на Мелпомена със същата охота и трепет, после да Ви разказвам.

Благодаря!

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s